Totaal aantal pageviews

woensdag 24 augustus 2011

Aardige Amsterdammer

'Een aardige Amsterdammer is zeldzaam', lees ik in de krant. De twijfel slaat onmiddellijk toe. Want mijn eigen Amsterdammer is bijzonder aardig. En mijn drie onechte Amsterdammers zijn ook erg aardig. Dus waar is die conclusie op gebaseerd? 'Ik ben zo eenzaam. Zou u mij een knuffel willen geven?' Iemand heeft dat gevraagd aan 26 passanten en één iemand was tot een knuffel bereid. Het werd vastgelegd met een verborgen camera. Wat een onzin. Ik zou het ook niet hebben gedaan. Absoluut niet! Jullie wel?



6 opmerkingen:

Jeanne zei

Ik vind het sowieso gek dat op basis van de "knuffel-vraag" de conclusie aardig/ onaardig wordt getrokken... Misschien ben je juist wel heel slim of netjes of gepast afstandelijk als je niet zomaar elke vreemde omhelst.
Voor hetzelfde geld word je in zo'n geval bijv. door je partner, wèl heel aardig gevonden...

jacqueline zei

Nee ik ook niet, maar ja ik ben dan ook een fries, daar zijn ook veel vooroordelen over.

Marga zei

om over de vooroordelen over de Zeeuwen maar niet te spreken! :))

Nanos zei

Dan ben ik een heel onaardige niet-Amsterdammer.

Jet zei

Nou dat zou ik ook zeker niet doen,dan maar een nuchtere Drentse;)

Wieneke zei

Nee, want ik doe nooit iets wat ik niet wil. Ach, dat zijn allemaal van die 'laat ik eens wat verzinnen want anders krijgen we die krant niet vol-dingen'.