Totaal aantal pageviews

dinsdag 25 oktober 2011

Paulien Cornelisse

'Taal is zeg maar echt mijn ding' van Paulien Cornelisse heb ik met veel plezier gelezen. Ik bedacht steeds wat een geweldige luisteraar en observateur Cornelisse moet zijn. Al die dingen die haar opvallen en waarvan je bijna alles meteen herkent. De clichés, de uitdrukkingen. Ik vond het het fantastisch. Vanavond treedt zij op in de schouwburg alhier en wij gaan er naar toe. Zit me er de hele dag al op te verheugen en ben ook nog even in haar boekje aan het kijken.
Een paar citaatjes?
- Mijn gezin. Mijn hobby's zijn tennis, golf, en mijn gezin natuurlijk.
- Living on the Edge. 'Nou, geeft u mij maar zo'n "cappucino" ', zei de vrouw, 'dat wil ik wel eens proberen'.
- Mmmké. Wanneer is het gebeurd? Dat 'ja' vervangen werd door 'oké'? 'Ik heb buikgriep'. 'Oké'. Nou, niet zo oké zou je zeggen, maar oké betekent hier niet meer dan 'ik heb je begrepen'.
- Symbolen. 'Ik hou zeg maar heel erg van symbolen?' verklaarde het meisje, 'omdat die, zeg maar, heel veel symboliseren?.

2 opmerkingen:

Marga zei

geweldig boekje, leuke vrouw! veel plezier vanavond

KnutzEls zei

Veel plezier, ik ga scrabbelen, dus ook met taal bezig.
Dat "living on the edge" dat zou ik nou nooit proberen,