Totaal aantal pageviews

vrijdag 4 november 2011

Wildbreien, zeurkassa...

Neologisme van het jaar 2011. Bij het Instituut voor Nederlandse Lexicologie kun je stemmen en zo mee bepalen welk woord dat moet worden. Dit zijn de woorden (en ik zeg er bij dat ik de meeste nog nooit gehoord had):
Boemerangkind
Bugnugget
Draaideurpremier
Eurowees
Geldezel
Infobesitas
Jokerjaar
Kindlint
Milieuklinker
Nachtgat
Parapluschool
Sexercisen
Stapelaar
Taugate
Twitteratuur
Uitzichtgarantie
Verdwijnsubsidie
Wildbreien
Zeurkassa

Ik vind Zeurkassa wel leuk en Taugate. Gestemd heb ik op Wildbreien, voornamelijk omdat ik het verschijnsel zo leuk vind. Hier (klik) kun je stemmen en zien hoe de stand is. En als je daar op de woorden klikt zie je ook de betekenis voor zover die niet duidelijk is. Waar stem je op?

1 opmerking:

KnutzEls zei

Ik koos voor infobesitas. Is trouwens een heel mooi scrabblewoord, en dat dan op 3x3 keer woordwaarde..... dat zou een voorsprong geven ;-b