Totaal aantal pageviews

zaterdag 17 december 2011

17 December

Vandaag zou Beethoven jarig zijn geweest. En ook Toon Hermans en Rijk de Gooyer zouden hun verjaardag hebben gevierd.


En mijn vader. Hij is in 2000 overleden, elf jaar geleden dus, maar toch loop ik er steeds aan te denken. Dat er vroeger zo'n beetje de hele dag bezoek was. Dat de mannen een jonge borrel namen en mijn tantes soms een advocaatje met slagroom. De taartjes, de broodjes, de soep. Gezelligheid.


Mijn vader is die jongen rechts. Wie die andere jongen is... geen flauw idee. Ik weet ook niet waar de foto gemaakt is of hoe oud mijn vader toen was. Moeilijk in te schatten. Hij was van 1916. Wel zie ik weer de gelijkenis tussen onze jongste zoon en mijn vader. En dat vind ik leuk!

1 opmerking:

Marga zei

dat is ook heel leuk!