Totaal aantal pageviews

donderdag 8 december 2011

Ikje

De ´Ikjes´ in NRC/Handelsblad zijn vaak leuk. Van die van gisteren kreeg ik echt de slappe lach:
Wibra
In een winkel van Wibra vang ik een gesprek op van drie jonge meisjes, waarschijnlijk stagiaires. Ze staan achterin tussen de rommelige schappen met kerstspullen, geleund op een bezem. Twee meisjes dragen een hoofddoek, een is Hollands blond. Het gesprek gaat over het moslimgeloof.
„Als je goed leeft kom je bij Allah in de hemel”, zegt een van hen tegen het Nederlandse meisje.
„O ja? Ik wist niet dat het bij jullie geloof ook zo is.” antwoordt zij.
„Ja,” zegt het andere meisje „en voor jou geldt dat ook hoor, als jij goed leeft kom je bij ons in de hemel. En dan kan ik zeggen: Hé, die ken ik nog van de Wibra!”
Yvonne Böekling
Trouwens, die van vandaag mag er ook zijn, ga zelf maar even kijken als je wilt, hier
http://www.nrc.nl/ik/

2 opmerkingen:

Griemmank zei

Ja, ik lees ze al tijden een of twee keer per week. Vaak heel geinig. Alleen ergerde ik tot voor kort me aan die vervelende zure reacties van lezers. Onwillekeurig kreeg je die toch onder ogen. Niet te geloven wat mensen allemaal in reactieboxen durven te zeggen. Gelukkig hebben ze nu eindelijk besloten om helemaal geen reacties meer toe te laten.

KnutzEls zei

Hihihi