Totaal aantal pageviews

zaterdag 31 maart 2012

Appeltaart

Han G. Hoekstra dichtte lang geleden:





Op de laatste dag van maart


Bakt oma Piep een appeltaart


Appeltaart met krenten


Vogeltjes in de lente


Vogeltjes in de lindeboom


En opa rookt een pijp





Als kind moest ik altijd erg lachen om dit vers. Want die opa, dat sloeg helemaal nergens op. Dat vond en vind ik leuk. Eigenlijk was het trouwens de eerste dag van maart, maar dat komt me niet zo goed uit.


Een paar maanden geleden kocht ik dit boek: Janneke Phillipi: Appeltaart, 70 originele, unieke, authentieke, slanke en veelzijdige varianten.


En ik zei tegen Frits dat ik er iedere week eentje zou bakken. Ja, je moet zo'n aankoop toch enigszins verantwoorden. Het is er nog niet van gekomen, maar dat komt omdat ik aan het lijnen was en in zo'n slanke variant heb ik weinig vertrouwen.



Ook op deze laatste dag van maart zal het er niet van komen en morgen ook nog niet. Maar maandag... maandag ga ik het echtechtecht doen.

2 opmerkingen:

KnutzEls zei

we komen het allemaal zelf controleren en proeven! ;-)

Wieneke zei

Er is een tijd om appeltaart te bakken en er is een tijd om het niet te doen ;-)