Totaal aantal pageviews

zaterdag 26 mei 2012

Vakantie van een dag

Wat een topdag had ik gisteren. Vriendin en ik huurden op het station van Haarlem fietsen en maakten een tocht, we volgden  de Manpadroute. De omgeving is prachtig en ik heb voor het eerst in mijn leven herten in het wild gezien. Mooi! Van de opwinding zijn de foto's niet zo goed geworden, dit is nog de beste. We hadden geweldig weer, het waaide wel hard, maar daar heb je nauwelijks last van. We legden aan bij Kraantje Lek. Zo'n plek waar je vaak over hebt gehoord, maar ik was er nog nooit geweest. Echtgenoot is er vroeger nog op schoolreis geweest en mijn moeder ook. Aan het eind van de dag treinden we van Haarlem naar Amsterdam om in het restaurant van Eye te gaan eten. Met jongste zus van vriendin die ik natuurlijk ook al heel lang ken en háár vriendin. Háár vriendin was toevallig ook mijn buurmeisje in Dordrecht en later ook in Terneuzen. Onze vaders werkten bij Philips en werden allebei naar de nieuwe vestiging in Terneuzen gestuurd. Vandaar. Dus er viel heel wat te bepraten met zo'n gemeenschappelijk verleden. En dat op een superterras op een geweldige plek nl. het nieuwe prachtige filmmuseum Eye! Daar moet je echt heen. Wij gingen er eten, maar dat hoeft helemaal niet. Je kunt er ook gewoon zitten op een van de trappen en een beetje uitkijken over het IJ, de zonsondergang zien en de andere mensen die er zitten! En dan heb ik het museum zelf nog niet eens gezien...
Het was echt maar één dagje, maar ik heb het gevoel dat ik een week op vakantie was!

2 opmerkingen:

Jolande zei

Dat klinkt als een heerlijke dag.
En herten in het wild zien vind ik ook heel speciaal. We wonen aan de rand van het bos en ik heb er hier nog nooit eentje gezien (wel in het buitenland).
Ik kan me voorstellen dat je het idee had dat je een week weggeweest was.
Gisteren waren we een dagje geocachen in Jülich, Duitsland en toen had ik ook zo'n gevoel.
Terwijl we daar op een terrasje zaten moest ik nog even aan je denken :-)
Jij hebt af en toe logjes over beroepen en namen, dit was een beetje anders, maar toch...
Tegenover het terrasje zat een kapperszaak met de naam hairkillers wwhahahaha ik kwam niet meer bij.
Zou jij daar je haar laten doen? lol

Bertiebo zei

Hahaha, nee absoluut niet!!! Echt leuk, deze.