Totaal aantal pageviews

zaterdag 23 juni 2012

Wereldmonumenten

'Wereldmonumenten', vraagt Els deze week bij Stuur een Foto. Dat is moeilijk kiezen, want natuurlijk fotografeer je de grote monumenten als je de kans krijgt. Maar toch wist ik meteen welke foto het zou worden.
Deze foto maakte ik in Petra, Jordanië. En ik kan zonder enige twijfel zeggen dat dit het mooiste monument is dat ik ooit zag.
Je loopt door een kloof, een donkere,  hoge kloof. Je voelt je klein, kijk maar naar de mensjes op de voorgrond. En dan zie je dit...
Het is misschien wel wat overdreven, maar ik was echt ontroerd. Die eerste aanblik, dat roze en de wetenschap dat dit alles zo lang geleden gemaakt is.
Het is natuurlijk ook niet voor niets dat Petra werd gekozen als een van de 'nieuwe' zeven wereldwonderen. http://www.wereldwonderen.com/rotswoningen_in_petra.html
En als je zou willen zien wat andere mensen kiezen als favoriet wereldmonument, moet je even hier gaan kijken.Klik

Geen opmerkingen: