Totaal aantal pageviews

donderdag 30 augustus 2012

Een engel op een potje

Oh wat was het leuk: een dagje Amersfoort. Ik ben er al vaker geweest, met verschillende vriendinnen en nu met Gerda.
'Bekijk Amersfoort vanaf het water' lazen we en maakten vervolgens een rondvaart.  Dat had ik nog niet eerder gedaan en daardoor zagen we vanaf het water de kademuur, met deze beeldjes van de kunstenaar Ton Mooy. Er zijn er dertien, dertien waterspuwers en ze worden ook echt als een soort afwatering gebruikt. Het zijn ook niet zomaar beeldjes, ze hebben een betekenis of bedoeling. Het beeld van het engeltje bijv. verwijst naar de plek waar café De Engel was. Nu is daar de archeologische dienst. En daar herstellen mensen met engelengeduld potjes. En het kind in de kinderwagen met de vierkante wielen is geplaatst in de kademuur vlakbij het geboortehuis van Mondriaan. Echt superleuk om te zien allemaal. Het was bovendien prachtig weer afgelopen dinsdag dus we troffen het bijzonder in dat bootje.

Nb.: Ik kreeg laatst een opmerking van iemand die zei dat ik een bronvermelding moet doen bij alle foto's. Maar dat hoef ik helemaal niet want alle foto's zijn van mij. Met een enkele uitzondering en dat heb ik dan ook altijd vermeld. Deze twee foto's bijv. zijn van Wikipedia. Ik zat tijdens de rondvaart zo te luisteren en te kijken dat ik steeds te laat was voor een goede foto.

Geen opmerkingen: