Totaal aantal pageviews

vrijdag 3 augustus 2012

Nelleke van der Krogt

Nelleke van der Krogt leek me altijd al een leuk mens. Bij Tussen Kunst en Kitsch vind ik haar altijd geïnteresseerd en vaak met humor reageren. Een type dat haar eigen gang gaat en doet zoals zij denkt dat het moet. Ik vond haar ook stoer toen ze haar haar gewoon grijs liet worden en die bril opzette.
 En nu heb ik een boekje van haar gelezen: Straffe zijwind. Columns zijn het eigenlijk die in de Avrobode verschenen, maar die lees ik niet dus voor mij was het nieuw. En verrassend leuk, grappig, ontroerend. De illustraties van Joep Bertrams zijn ook geweldig, hij heeft bij bijna ieder verhaaltje een tekening gemaakt.
Het tweede boek Klein & Ongevaarlijk (met dat veranderde uitelijk) heb ik nog niet gelezen. Maar dat ga ik zeker doen!

Geen opmerkingen: