Totaal aantal pageviews

vrijdag 14 september 2012

Beter Engels, Beter Spellen, Beter Rekenen

Beter Engels, Beter Spellen en Beter Rekenen.
Ik doe iedere dag mee. Sterker nog, het is het begin van mijn dag. Meestal nog voor het ontbijt. Veel tijd kost het me niet. Ik ga er pas mee stoppen als mijn score bij alle drie 100% is, na zes weken. Soms maak ik weken achter elkaar geen fout (bij spelling) en dan zomaar opeens twee. Dan ben je dus weer terug bij af. Bij Engels was ik er bijna, maar daar is nu een hoger niveau ingevoerd en prompt maak ik weer fouten. Wat rekenen betreft: tja, daar zitten soms opgaven bij die ik niet snap. En wat me ook regelmatig gebeurt is dat ik het wel snap, maar verkeerd lees wat er nu precies wordt gevraagd. Mijn score daar is dus lager dan bij de talige dingen (en dat is ook altijd zo geweest). Ze vervallen met de opgaven bij rekenen overigens wel vaak in herhalingen. Soms vind ik een opgave echt leuk. Deze bijv. van vandaag:

Wat is het volgende getal in deze logische reeks?

1 - 3 - 11 - 123 -

In eerste instantie zie ik niks logisch, dat duurt even en als ik het dan zie... dan ben ik echt tevreden over mezelf! Zien jullie het?










Hier is de oplossing
1 x 1 + 2 = 3


3 x 3 + 2 = 11

11 x 11 + 2 = 123

123 x 123 + 2 = 15131

2 opmerkingen:

anja zei

Ik zie het niet!!!!!!!

Yvette zei

Deze som zag ik niet. Wat ben je goed Bettie :D Ik doe ook al heel lang mee, aan taal en rekenen, maar mijn gemiddelde is eh...slecht, ben dan ook geen juf :)