Totaal aantal pageviews

zondag 30 september 2012

De laatste Aedema

Toen ik een paar weken geleden aanwezig was in Kunststof Tv was daar als gast o.a. Marjolijn van Heemstra om te vertellen over haar boek De laatste Aedema. Het boek gaat over Loina, de laatste uit een oud adellijk geslacht. Loina is de laatste en omdat ze vrouw is kan ze de titel niet doorgeven. Ze wil daarom duizend jaar familiegeschiedenis waardig afsluiten. Ze stuit op de geschiedenis van haar overgrootmoeder, ook een Loina. Die Loina verdween ooit van de ene op de andere dag en déze Loina gaat op zoek naar haar verleden.Een verleden dat ook haar verleden is natuurlijk.  Het verhaal leest als een spannend boek, met een verrassende wending aan het slot. En tussendoor lees je toch weer heel wat over de adel. Zoals ik al eerder zei, dat interesseert me. Marjolijn van Heemstra is zelf afkomstig uit een oude adellijke familie en kent die wereld dus van binnenuit. Dit is ook weer zo'n boek dat zo verfilmd zou kunnen worden. Je ziet het gewoon voor je.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Je maakt me nog nieuwsgieriger dan ik al was! Ik lees nu "Dinsdagvrouwen", ook een aanrader.

Wieneke zei

Ik heb het boek gelezen - in een adem. Je had weer eens gelijk! :-)