Totaal aantal pageviews

vrijdag 7 september 2012

Mossels

Oh jongens, wat waren ze lekker, deze mosselen. We aten ze in restaurant De Oude Haven in Mosselstad nr. 1: Philippine.
Als we in Zeeland zijn proberen we altijd een keer mosselen te gaan eten. Dat kan natuurlijk overal, maar vooral in Philippine. Ik beschouw mezelf zo langzamerhand als een kenner en ik kan je verzekeren:  dit jaar zijn ze werkelijk overheerlijk, supermals.
Hoe het kan dat er in zo'n klein dorpje acht mosselrestaurants zijn, dat kun je hier bekijken. Klik
Ps. ik weet dat er mensen zijn die alleen bij de aanblik van een mossel wit wegtrekken. Zijn jullie liefhebbers of juist niet?

4 opmerkingen:

KnutzEls zei

Oh, heerlijk. Op allerlei manieren bereid, gewoon, met knoflook, met kruiden en witte wijn, met tomaten op z'n portugees, gebakken, op een pizza. Of lekker gezellig thuis op moeder's eigen wijze.

Wieneke zei

Nee, ik zeg getver. Maar ik zeg tegen alle schelpdieren en vissen getver. Nou oké, een gebakken tongetje wil er soms wel in. Maar dan moet een handig mens hem wel fileren voor mij.
Een stukje zalm gaat ook nog wel. Maar voor de rest mag je ALLES lekker zelf opeten. Lief he?

Marga zei

och...nu moet ik weer denken aan de tijd dat we in daar "in de bediening" werkten! We verdienden soms meer aan de fooien, dan aan het "salaris", weet je nog wel, oudje?

Bertiebo zei

Ja, een keer 100 franc van een Belg. Toen was ik geschokt. Ik weet het nog, oudje!