Totaal aantal pageviews

donderdag 25 oktober 2012

Wintertijd

Ik geef het toe: ik ben één van die types die maar nooit kunnen onthouden hoe het ook al weer precies zit met de zomertijd en de wintertijd. Tuurlijk, ik weet heus wel dat er allerlei ezelsbruggetjes voor zijn, maar op een of andere manier raak ik die altijd weer kwijt. Ik weet nog wel dat de zomertijd werd ingevoerd zo'n beetje in de tijd van de oliecrisis (geen zin om het op te zoeken, maar ik gok 1973) als energiebesparende maatregel.
Maar daarnet las ik ergens een ezelsbruggetje dat ik nog niet eerder had gezien en waarvan ik denk dat ik het wel kan onthouden: wint ertijd- je wint er tijd mee. Je wint een uur extra, dus de klok achteruit!!
En ik verheug me ieder jaar weer op dat uurtje extra...

2 opmerkingen:

Wieneke zei

Ik vind: in het VOORjaar gaat de klok een uur VOORuit ietsje gemakkelijker ;-)

Maar hoe dan ook, ik vind het een van de beste uitvindingen die er zijn.

Nanos zei

Dat geldt ook voor mij: 'hoe dan ook, ik vind het een van de beste uitvindingen die er zijn'.