Totaal aantal pageviews

vrijdag 30 november 2012

Best thing since

Voor wie het nog niet wist: Naast Beter Spellen en Beter Rekenen is er al weer een hele tijd Beter Engels. En ook dat testje hoort bij mijn dagelijkse routine.
Een van de vier vragen van gisteren was deze:

(Gezegde: wordt gebruikt als iemand een uitvinding/product fantastisch vindt.)


Best thing since ........ .

- electricity

- sliced bread

- seedless watermelons

-Beethoven


Ik wist het antwoord niet en moest dus gokken. Ik gokte goed, wat beslist  beter is voor mijn humeur. Daarna heb ik een hele poos zitten verzinnen hoe wij dit in het Nederlands zouden zeggen.
De beste uitvinding sinds  de uitvinding/ontdekking van   .......................................................................................

Nou??????

(O ja en als je wilt weten wat het juiste antwoord is, moet je even heel ver naar beneden scrollen.)




























Sliced Bread





--------------------------------------------------------------------------------

1 opmerking:

Jolande zei

Ik wist het :-)
En in het Nederlands zeg ik het ook altijd, maar ik maak er zelf wel variaties :-)