Totaal aantal pageviews

maandag 5 november 2012

IJ-hallen, Rommelmarkt

De rommelmarkt in de IJ-hallen is echt gigantisch. En in deze tijd van het jaar grotendeels binnen. Het was er ook binnen koud. Die hallen zijn groot en tochtig. Niet dat ik er last van had hoor, maar de verkopers die de hele tijd achter hun kraam zitten wel, leek me.
Je kunt er werkelijk van alles vinden en er zitten wel wat 'echte' handelaren, maar niet veel gelukkig.
Mijn oogst bestond gisteren uit dit sjaaltje en drie superlieve kleine zakdoekjes met ouderwetse kinderliedjes erop. Jullie zien vast wel welk liedje op het onderste zakdoekje staat afgebeeld. Ook een soort cultureel erfgoed dacht ik zo. Onze kleindochter moet die liedjes gewoon leren, terwijl ik haar neusje snuit.
En het sjaaltje is voor mezelf. Totale kosten 1 euro en 50 cent.
Ik kocht ook nog voor 1 euro een schattig babyjurkje en een rompertje. Z.G.A.N.

Nb.: De IJ-hallen in Amsterdam Noord,  zijn zeer goed met het openbaar vervoer te bereiken. Je stapt achter het Centraal Station op de pont, dat is trouwens een leuk tochtje en dan is het nog niet eens vijf minuten lopen. Prima te doen dus, maar dan moet die trein wel rijden en dat was gisteren op de terugweg weer eens niet het geval. Maar daarover een andere keer misschien. Als de ergernis gezakt is!

3 opmerkingen:

Jeanne zei

Die zakdoekjes kunnen zomaar van mij geweest zijn. Ze komen me akelig bekend voor, wat leuk!

Bertiebo zei

Ja, dat had ik ook, ze kwamen mij ook zo bekend voor!

Unknown zei

Ik heb ook soortgelijke zakdoekjes gehad!!