Totaal aantal pageviews

donderdag 22 november 2012

Invaljuf

Als je hier klikt, hier en je kijkt even verder, dan zie je een paar voorbeelden uit de test die ik gisteren maakte. De Nederlandse Intelligentietest voor Onderwijsniveau, beter bekend als NIO.
Wat ben je van plan, dan Bettie, ga je iets ingewikkelds studeren?
Nee, zeker niet. Maar toen ik gisteren op school kwam voor een dagje invallen bleek dat de groep de NIO moest doen. De assistente van de psycholoog neemt die test af en de juf (ik dus in dit geval) heeft eigenlijk niet veel te doen, maar moet er wel bij blijven. Voor als er wat gebeurt hè of als er iemand verdrietig wordt of boos of niet oplet.
Het ging prima met de kinderen en dat gaf mij de tijd om mee te doen. Niet helemaal geconcentreerd en met minder tijd dan er eigenlijk voor staat.  Het ging allemaal goed bleek na afloop. Verbaal scoorde ik hoog. Maar symbolisch niet. En dat zat hem in één onderdeel: uitslagen. Dat zijn van die uitgeklapte figuren van doosjes of balken of prisma's. Vooraan staat dan bijv. het balkje en daarnaast staan vier uitgeklapte balkjes. En jij moet aangeven welke uitslag bij die balk hoort.
Tja en dat zie ik niet. Maar dan ook echt niet. Ik wist al meteen dat het zeer slecht zou gaan en dát had ik in ieder geval tamelijk intelligent ingeschat.



1 opmerking:

Marga zei

:) inderdaad, zeer intelligent! Die uitslagen, dat zie ik ook niet. Er was ooit een quiz op TV, waarin altijd zo'n vraag zat, ik zag het nooit, ook niet als aangegeven was welke uitslag de goede was!