Totaal aantal pageviews

woensdag 13 maart 2013

Zeeuwse roots!

Gisteren ging ik Anna's naam invullen op onze verjaardagskalender. Ja, dat is dan even een momentje hoor: Anna (2013).
Enfin, ik zag toen ook weer deze foto op de kalender, die hoort bij februari. Kerkgang in Zuid- Beverland (z.j.) staat erbij. De foto is gemaakt door Willem E. van Heemskerck Düker en bevindt zich in het Nederlands Fotomuseum.
Even voor alle duidelijkheid dat er Beverland staat is niet een fout van mij hoor, het staat er echt.
Toevallig vertelde de andere opa van Anna me net dat zijn grootouders van Beveland kwamen en dat zijn grootmoeder de kap nog droeg. Hoe leuk is dat:  Anna heeft ook Zeeuwse roots!
En zo ben ik begonnen met Anna en weer terug bij Anna. Ondertussen  mijmerend over hoe de wereld veranderd is en niet alleen wat betreft kerkgang en klederdracht.

5 opmerkingen:

Juffrouw Waardvleugel zei

Koesteren, koesteren, koesteren...
de momenten komen nooit meer terug dus laat ze goed 'landen'.
groet van De Juffrouw

Stins zei

Mooi.....zo te horen geniet je met volle teugen!
Enne... Beverland; lijkt me een leuk land...;-)
(klinkt trouwens een beetje als een pretpark!)
Groetjes van Mirjam.

Anoniem zei

Mooi verhaal! Misschien kun je die mooie verhalen bundelen voor kleine Anna. Wat een bezit zal dat voor haar zijn!
Groetjes Gerda

Anoniem zei

Eh me toe toch!! Die Anna toch, ik von der a heweldug me da zu ok nog zeeeeeeeuws is, das elemaal un heluk!! Da wor 't Zeeuwse volkslied zinghu... Zeeuwse Mientje

Bertiebo zei

Hahaha Zeeuwse Mientje: het klopt zoals gewoonlijk weer helemaal. Als ik het hardop lees is het gewoon zoals het moet. En nu heb ik het Zeeuwse volkslied natuurlijk al weer de hele dag in mijn hoofd. Nou ja, geen dierder plek voor ons op aard...