Totaal aantal pageviews

zaterdag 25 mei 2013

Boudewijn de Groot

Toen wij -tamelijk laat- hoorden dat Boudewijn de Groot zou stoppen met grote tournees, leek het ons goed om nog één keer een optreden bij te wonen. Maar alles was overal uitverkocht. Behalve in Haarlem in de Philharmonie. Daar kochten wij dus kaarten voor, de laatste avond. We verheugden ons er op, want alle concerten die we tot nu toe bijwoonden waren super!

Maar deze keer viel het tegen. En dat kwam niet alleen doordat we zeer slechte plaatsen hadden. Zijbalkon rij 1, dat klinkt toch niet slecht, maar we konden het podium nauwelijks zien. Ja als we voorover gingen hangen over de railing, maar dan zagen andere mensen weer niks. Staan was ook geen optie.
Ik heb voor de pauze op een stoelverhoging gezeten. Een soort knalroze afwasbak (zie je me zitten, er werd voor mijn gevoel meewarig geglimlacht, maar hee, dat kan ik hebben), helaas hielp het niet.
Dan krijg je toch een beetje de pest in. Zo'n kaartje kost wel 33 euro. We konden niet met de trein, dus er kwam ook nog flink parkeergeld bij. Ik heb na afloop geprotesteerd, ben benieuwd of we er nog iets van horen.
Wat nog erger was: ik vond het niet zo goed. De eerste liedjes waren onverstaanbaar, zelfs voor iemand als ik die toch zo'n beetje alles van Boudewijn de Groot uit haar hoofd kent. Stem niet zo goed als anders. Alles een beetje afgeraffeld naar mijn idee.
Daar staat tegenover dat de muzikanten geweldig waren. Allemaal, maar speciaal de violiste Monique Lansdorp. En dat Ernst Jansz een prachtig nummer deed.
Boudewijn de Groot heeft besloten om -wegens groot succes-  nog een jaar door te gaan. Volgend jaar is pas de allerlaatste avond. Daar zullen wij niet bij zijn. Ik hou me voortaan maar bij de platen en cd's.
Omdat ik natuurlijk wel fan blijf, tot in alle eeuwigheid, hier een liedje dat hij zong met zijn dochter Caya en waarvan ik altijd hoopte dat hij het nog eens zou zingen. Is niet gebeurd, dus dan maar hier:







4 opmerkingen:

Juffrouw Waardvleugel zei

Goed dat je geprotesteerd hebt, 33 euro is niet niks.
Lekker weer thuis?

Stins zei

Hè bah, wat een domper voor een echte fan....

Madelief Weideveld zei

Hallo!
Graag wil ik je even zeggen dat ik het fijn vind om je te lezen. Eerlijk en oprecht en ik geniet van je verhaal over Boudewijn.
Ik was laatst (omdat mijn vader dat zo graag wilde) bij Julien Clerc.Soortgelijke ervaring. Bijna genant dat mensen alleen maar uit hun bol gingen bij het horen van hele oude liedjes en weinig sprankelends op het podium.......
Dag, Madelief.

Bertiebo zei

Wat lief, Madelief!