Totaal aantal pageviews

donderdag 30 mei 2013

I don't want to live on the moon

Soms heb je dat hè, dat er een liedje in je hoofd zit, maar je kunt het er niet uit krijgen. En je denkt en je denkt... en soms ben je er bijna, maar het komt niet.
Dat had ik gedurende de reis. Een liedje uit Sesamstraat en ik wist slechts één regel. Ik ben zelfs zo ver gegaan om het aan wat reisgenoten te vragen, maar ja die waren ook allemaal de Sesamstraatperiode ver voorbij en niemand die het wist.
Thuis vroeg ik het dochter en die wist het natuurlijk. Zij vindt dat liedje ook super en zingt het vaak voor Anna. Ook  toen ze zwanger was zong ze het en Anna wordt er altijd rustig van. Sowieso vindt Anna het heerlijk om 'gezongen te worden'. Ik zing bijv. vaak Donna, Donna, een oud 'kampvuurnummer', maar dan met een geheel eigen tekst en ipv. Donna natuurlijk Anna.
Maar goed, sindsdien zit het liedje dat ik maar niet kon verzinnen, verankerd in mijn hoofd. En omdat ik het zo'n prachtig liedje vind, laat ik het hier ook maar even horen. Er is ook een Nederlandse versie, maar ik vind de Amerikaanse versie mooier:



7 opmerkingen:

Bertiebo zei

Ik had het ook al een keer geplaatst op mijn oude blog en ben niet van plan voortdurend in herhalingen te vervallen, maar ja het is nu weer actueel.

Marga zei

hoezo actueel? :))

Bertiebo zei

Ga jij nou maar gauw dat liedje leren voor jullie nieuwste aanwinst, Marga! Gaat alles goed?

Jeanne zei

Ik ken dat helemaal niet maar idd prachtig liedje!

Marga zei

ja hoor, (weer) een heel mooi meisje! En haar namen, ik was helemaal verbluft en "ouwe opa" nog veel meer!

Jolande zei

Ik ken het liedje wel, maar het blijft leuk om te horen.

Kitty zei

Schattig!