Totaal aantal pageviews

vrijdag 7 juni 2013

Diana

 Al weer lang geleden kwamen zij en haar man in ons rijtje wonen. Haar kinderen waren die van ons net een stapje voor, maar er was veel contact over en weer. Over de kinderen.
Later werkten we allebei en hadden daar aan elkaar best veel over te vertellen. Zij breide een keer een geweldige trui voor mijn dochter. Want naaien en breien, ze was er heel goed in. Haken niet, maar dat leerde ze een jaar geleden toen we samen een haakcursus deden.
Ze leefde mee toen mijn ouders overleden. Zij kreeg een kleindochter en nog een en wist precies hoe het voelde toen wij een kleindochter kregen.  Ze las altijd mijn blogs en reageerde, schriftelijk niet zo vaak maar wel vaak mondeling en telkens bleek dat  ze alles had gelezen.
Ze was een behulpzame, lieve vrouw. En een stoere, dappere vrouw, die in haar leven veel meemaakte.
Drie en een half jaar geleden werd ze ziek. En hoe ze met haar ziekte omging dwong bewondering af en niet zo'n klein beetje. Positief en optimistisch, dat was ze. Altijd tot in de puntjes verzorgd en vol leven. Tot het echt niet meer ging.
Zij en ik waren precies even oud. In hetzelfde jaar geboren en ook op dezelfde dag.
Diana overleed gistermiddag en ik zal haar verschrikkelijk missen.

9 opmerkingen:

Madelief Weideveld zei

Oooooo, pfffff, ik huil bijna met je mee......Ik wens je een rijke dag toe.Een beetje buiten de wereld moet je staan nu, alsof de tijd stilstaat.
Dag,
Madelief.

Jolande zei

Wat verdrietig, maar wat heb je een mooi verhaal over Diana geschreven.
Je hebt hele mooie herinneringen aan haar en ik hoop dat die t.z.t. het gemis een beetje kunnen verzachten.
Ik wens je veel sterkte.

Wieneke zei

De mooie herinneringen aan een fijne vrouw blijven, maar wat zullen jullie haar missen. Sterkte!

Marga zei

Ik lees dit met tranen in mijn ogen. Veel sterkte! En wat een prachtig In Memoriam voor Diana.

Juffrouw Waardvleugel zei

Heftig hoor, word je weer eens met je neus op de feiten gedrukt.
Sterkte!

Madelief Weideveld zei

Jouw laatste bericht aan mij eindigde gisteren met de woorden: 'Proost op het leven!', als antwoord op het gedicht van de Tuinman en de Dood weet je nog? Da's nou ook wat......Ja, Proost op het Leven.
En die neus op die feiten, ja dat kan ik ook zo voelen....
Madelief.

KnutzEls zei

Och, dat hakt er in. Je houdt de waardevolle herinneringen aan haar. Sterkte!

Jeanne zei

Ik vind het een heel aangrijpend verhaal. Ik kan me voorstellen dat je haar erg zal missen. Veel sterkte en een knuffel!

Jeanne zei

Ik vind het een heel aangrijpend verhaal. Ik kan me voorstellen dat je haar erg zal missen. Veel sterkte en een knuffel!