Totaal aantal pageviews

woensdag 24 juli 2013

Suikerspin

En dan las ik ook Suikerspin van Erik Vlaminck. Een bijzonder boek, mij aangeraden door vriendin M. En als zij het zegt, ga ik het in ieder geval lezen. Ik verdoe mijn tijd niet meer aan boeken waar ik niks aan vind, dus het feit dat ik het heb uitgelezen zegt al genoeg eigenlijk.
Het is geen vrolijk verhaal, integendeel. Toch is het wel grappig geschreven af en toe. Erik Vlaminck is ook echt een Vlaming en zijn taalgebruik vind ik heel goed.  Soms herken ik de Vlaamse manier van iets zeggen. Ik heb jaren in Zeeuws Vlaanderen gewoond en niet voor niets dus.
Het verhaal gaat over een aantal personen uit een kermisgeslacht, vroeger en nu én over een Siamese tweeling die als 'fenomeen' ten toon werd gesteld. Uiteindelijk gaat het over de dood van deze tweeling Josephine en Anastasia. Pas op de laatste bladzijde wordt duidelijk hoe het in elkaar zat en zit.

2 opmerkingen:

Anne zei

Ja, die las ik ook! (en ook van M, haha) Ik lees niet zo veel maar dit boek vind ik echt fijn om te lezen. Ben nu in meer van dezelfde auteur bezig.

Therese zei

Dan ga ik ook maar op M. af en zal het zovast even opschrijven.