Totaal aantal pageviews

zaterdag 26 oktober 2013

Recept

Weet je wat, ik doe vandaag een recept.
Ik scheurde het uit een krantje van de Kunsttiendaagse in Bergen, een recept van restaurant Zusters.
Ik was enigszins geïntrigeerd door de ingrediënten. O.a. appelstroop, ontbijtkoek en bokbier.
Het smaakte heerlijk. Wilde rijst erbij en een groene salade, mmmmmm!
  
Ingrediënten:
* 1 kilo runderpoulet
* 250 ml runderbouillon
* 250 ml water
* 5 blaadjes laurier
* 6 kruidnageltjes
* een halve liter bokbier
* 150 gram appelstroop
* 200 gram ontbijtkoek

Bereidingswijze:
* Beetje boter in de pan
* Vlees aanfruiten
* Alle ingrediënten toevoegen, behalve de ontbijtkoek
* Het vlees gaar laten sudderen (minstens 2 uur)
* Ontbijtkoek toevoegen en het Belgisch stoofvlees is klaar

Nou? Is dat niet makkelijk? Ik ben geen goede kok, maar dit kan ik zelfs. Wij eten trouwens nog maar heel weinig vlees, maar af en toe vind ik het wel erg lekker. En het is ook echt zo'n recept voor een herfstige middag, dat het heerlijk gaat ruiken in je keuken.

Ps.:  de volgende dag was het nog lekkerderderder (toen aten wij er dikke frieten bij).
Ps2: en de dag daarna ging ik weer lijnen!



4 opmerkingen:

Zaanse Zolder zei

mjam, dit klinkt heerlijk. Stoofvlees vind ik lekkerrrr

KnutzEls zei

Als ik stoofvlees naak, doe ik altijd ruim. Wat overblijft gaat in de vriezer voor een makkelijke dag

Juffrouw Waardvleugel zei

Heerlijk, ik ga het zeker eens uitproberen.
Met groet!

Unknown zei

Deze ga ik ook proberen, in mijn slowcooker, lijkt me heerlijk!