Totaal aantal pageviews

zondag 17 november 2013

Wereldsteden

Tsjongejonge, wereldsteden is deze week het onderwerp bij Stuur een Foto. Dat is voor mij moeilijk kiezen. Want in de eerste plaats ben ik een stadsmens en in de tweede plaats ben ik ook  in aardig wat steden geweest, waar ik ook aardig wat foto's maakte. En dat laatste aardig wat is een understatement.  Dus wat te doen?
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de dichtstbijzijnde wereldstad. De stad waar ik niet geboren of getogen ben, maar waar ik wel van jongsaf vaak en graag kom. Ik denk niet dat dat gaat veranderen. Al is er soms nog zoveel rotzooi. Al ligt de halve stad opengebroken.  Al moet je er soms vijf euro betalen voor een kopje thee en krijg je dat geserveerd alsof je daar buitengewoon dankbaar voor moet zijn. Al.........

Amsterdam, wat ben je prachtig!

Dus koos ik uiteindelijk voor deze foto. En de tweede foto doe ik er voor de aardigheid bij.


Zo en dan ga ik nu gauw kijken wat andere mensen voor wereldsteden fotografeerden. Ik had expres nog niet gekeken. Wie weet heeft iedereen wel Amsterdam gekozen. Ook nieuwsgierig? Ga naar Stuur een foto. Klik




1 opmerking:

Marloeskreatief zei

Ja het is soms een bende ,maar je moet naar de mooie dingen blijven kijken ,en ja ik houd met hart en ziel van mijn stad ,heerlijk dat je er ook van houdt ,lieve gr marloes