Totaal aantal pageviews

vrijdag 20 december 2013

Amelie

Uit principe koop ik eigenlijk nooit dvd's. In de eerste plaats omdat ik het leuker vind om naar de bioscoop te gaan en in de tweede plaats omdat er niet heel veel films zijn die ik echt graag in de herhaling wil zien. Soms wordt er nog wel eens een film uitgezonden op televisie waar ik dan nog een keer naar kijk hoor, maar dat zijn dan toch meestal films die ik niet in mijn bezit hoef te hebben. Zo keek ik bijv. deze week nog naar Notting Hill. En ik vond hem weer leuk. Maar hebben? Neuh.
Er zijn echter uitzonderingen. Amelie. Amelie is zo'n uitzondering.  Toen Madelief laatst vertelde over de muziek van Amelie, die op de begrafenis van haar moeder werd gedraaid, kon ik het niet uitstaan, dat er bij mij van die filmmuziek niets was blijven hangen. En zo kwam het dat we deze week nog eens naar Amelie keken. Ik vind de film nog steeds geweldig, we hadden een heerlijke avond.
Maar de muziek... ik heb het weer niet gehoord. Heel gek.
Op de begrafenis van mijn eigen moeder hadden we o.a.  de muziek van Forrest Gump. Dat idee kwam van onze dochter. Erg mooi, met dat fladderende veertje in gedachte. En Forrest Gump is ook een film die we gekocht hebben op dvd. Met deze muziek dus.

1 opmerking:

Ghita Carpediem zei

Oh, ja dit is zeker zo'n film. Ik heb de DVD thuis en we hebben hem al zeker 10 keer gezien, net zoals The Lion king en een wat recentere film: Intouchables.

groetjes Ghita