Totaal aantal pageviews

woensdag 8 januari 2014

Israël: rare wereld



Kerstmis 2013. We waren bij de rivier de Jordaan. 
De Jordaan op die plaats, is smal en modderig. Maar het is in het Christendom natuurlijk een belangrijke  plaats o.a. omdat Jezus er gedoopt werd door Johannes. 
Vlak voor de rivier was een klein, open wit kerkje, waar op dat moment een mis werd opgedragen. Er zaten ongeveer tien mensen. Af en toe zongen ze zachtjes.

Aan de achterkant van de kerk, waar ik ook de foto maakte, stond hij. 
Met z'n karabijn. 
Een soldaat zoals je ze  overal in Israël ziet. Een jonge knul (in mijn ogen zijn het allemaal kinderen) die de zaak moet bewaken. 




 En aan de overkant, in Jordanië (de rivier is de grens), lieten mensen zich dopen of deden dat zelf. Rare wereld!



2 opmerkingen:

Marga zei

zeg dat wel, rare wereld, nou eigenlijk: wij zijn toch rare mensen!

Therese zei

Ik ben blij je verslag te kunnen lezen, omdat ik niet weet of ik daar ooit zelf zal komen. Inderdaad een modderige rivier, de Jordaan.
IK zag net dat je al over je bezoek verteld hebt. Ik ga dat nog lezen. Fijn Bettie.