Totaal aantal pageviews

maandag 31 maart 2014

Nederland in het buitenland (de een na laatste keer)

Zo'n oerhollandse klomp met een zeiltje. Grappig, want hoe is die nou toch terecht gekomen op een rommelmarkt in Stockholm? Dat zet mijn fantasie in werking.
Mijn geheugen ook trouwens. Want in mijn hoofd zit nu dit schone lied van de onvolprezen Wilma:
Een klomp met een zeiltje, een slootje zo klein
Een jochie dat later, eens zeeman zal zijn
Normaal gesproken zou ik nu even op youtube zoeken en het liedje hier plaatsen, maar nu niet. Nee, nu niet. Want laat mijn geheugen mij soms jammerlijk in de steek, dit lied zit er ramvast in hoor. En dat wil ik niet. Het moet er uit en snel ook.

Je kunt nog één keer meedoen en een foto sturen die in deze serie past. Die plaats ik dan volgende week met een link naar jouw blog.
Hier is mijn adres: bettievdgriend@hotmail.com
Daarna begint weer een nieuwe serie.

Geen opmerkingen: