Totaal aantal pageviews

zondag 23 maart 2014

The Grand Budapest Hotel

Deze film is nogal bijzonder, in ieder geval anders dan alle films die ik de laatste tijd zag.
Het verhaal speelt zich af in een fictief land, in de jaren dertig: In een oud, prachtig en beroemd hotel, is een concierge, Monsieur Gustave.  Hij erft het zeer kostbare schilderij 'Jongen met appel' van Madame D. die wordt vermoord. Haar zoon zegt dat Gustave zijn moeder heeft vermoord.  Hij gelooft het verhaal van de erfenis dus niet en zint op wraak.  Gustave heeft een' lobby jongen' in de opleiding, Zero Moustafa. Zero en zijn vriendin Agatha helpen Gustave het schilderij te verbergen.
Er gebeurt nog veel meer, maar dat zou ik, zelfs als ik dat zou willen,  niet eens meer allemaal zo kunnen navertellen. Het is best een ingewikkeld verhaal. Maar toch was het me volkomen duidelijk.
Het is ook een nogal absurdistisch verhaal en het was niet dat we nou zaten te schateren, maar geestig is het zeer zeker.
Ik heb geen andere films gezien van deze regisseur Wes Anderson. Maar als hij weer een film maakt ga ik die beslist zien.  Alweer een aanrader!

2 opmerkingen:

Juffrouw Waardvleugel zei

Doet me een beetje Engels aan....
zal wel leuk zijn.

Unknown zei

Ik zag de trailer toen ik met een vriendin naar Kenau ging, en ik was meteen benieuwd! Het lijkt een hele leuke film, we gaan er zeker naartoe. Kenau is trouwens ook een aanrader!