Totaal aantal pageviews

woensdag 9 april 2014

Buitenkunst

Vorige week waren we een paar dagen in Londen. Ons geliefde Londen mag ik wel zeggen. Ik maakte weer heel veel foto's en vroeg me al af wat ik eens zou laten zien.
Ha, Els nam de beslissing voor mij. Bij Stuur een Foto vraagt ze deze week om 'Buitenkunst'. Buitenkunst is in Londen geen enkel probleem. Behalve natuurlijk de officiële beelden is er ook heel veel eh minder officiële kunst te zien. Toen we op weg waren naar Tate Modern, voor wat binnenkunst, zagen we dit, op straat vlak achter het museum:

Geen titel, geen naam van de kunstenaar. Dat staat daar gewoon maar en je moet hopen dat je er toevallig langs komt.
En wat te denken van dit beeld. Vlak erbij, in dezelfde straat:

Hier staat wel een tekst op, maar in het Latijn. Dat heb ik jammer genoeg nooit geleerd, dus ik heb even gegoogeld. De tekst betekent Don't applaud, just throw money. Niet applaudisseren, gooi maar geld. Het leuke was dat het hoofd van deze meneer bewoog. En bij het googelen zag ik een filmpje waarbij zijn arm ook bewoog. Maar dat zagen wij niet. Het heet Monument to the Unknown Artists en het is werk van Greyworld, een Londens kunstenaarscollectief.
een bewegend hoofd, geweldig toch. Het maakt dat je een hele tijd blijft kijken.

Ja en dan natuurlijk de schilderingen of plakwerken op muren. Het zinnetje van de gekken en dwazen die op muren en glazen schrijven gaat voor mij niet op. Ik vind het vaak mooi en ook vaak grappig.
Dit bijv.


Wacht,  ik zal hem even uitsnijden, kun je het beter zien:


Dit was in een tamelijk grauwe buurt. En die werd dus een stuk vrolijker. 
Dáár houd ik van! 
(Met Londen ben ik nooit klaar, dus er komt nog meer. Maar niet vandaag)
 



1 opmerking:

Jolande zei

En ik zit hier mee te genieten en me te verheugen op meer foto's.