Totaal aantal pageviews

vrijdag 2 mei 2014

Alchimistes en het geheim van het pestparfum

Als ik nou geen juf was geworden, dan had ik denk ik heel graag in een museum willen werken.
Wat is er toch verschrikkelijk veel te zien en het lijkt wel of de exposities steeds leuker worden.
Gisteren gingen we even naar het Westfries Museum in onze eigen woonplaats Hoorn.
'Alchimistes en het geheim van het pestparfum', is de titel van de tentoonstelling.
Hoe ruikt de Nachtwacht? Een VOC schip? Het ontbijt van Rembrandt? Wat was het meest gebruikte parfumingrediënt in de Gouden Eeuw?
Je komt terecht in een soort laboratorium, gevestigd in een stukje van het museum. Dan krijg je een I-pad in je handen gedrukt en dan kun je gaan ruiken en vragen beantwoorden. Het ziet er echt prachtig uit allemaal. Fantastisch gemaakt en vooral fantastisch bedacht.
De tentoonstelling is speciaal gemaakt voor kinderen van 6 t/m 14 en hun (groot)ouders. Maar ook zonder kleinkind (Anna is wel slim, maar hier is ze echt nog te klein voor) is het hartstikke leuk.
Wij vonden het in ieder geval allebei super. En als het je niet aan zou staan, kun je altijd nog de rest van het museum gaan bekijken, ook de moeite waard.Wij hadden niet zo veel tijd, maar we gaan zeker nog een keer terug om echt aan elk potje te ruiken en alle vragen te beantwoorden.
Als je op deze link klikt, kun je een trailer zien en ook de openingstijden en het adres en zo. Klik

Ps. Ik heb geen spijt dat ik juf ben geworden en altijd ben gebleven hoor. Dat was ook een mooie baan. Maar zoiets verzinnen en uitvoeren lijkt me echt geweldig!

3 opmerkingen:

Unknown zei

Daar moeten we heen, dat gaan we doen! Wij waren vandaag in het Stedelijk en in het Amsterdam Museum en ik dacht hetzelfde als jij, wat een leuke baan! (Maar juf zijn vind ik nog leuker, dat wel.)

Chantal zei

Ik ben geen museum ganger

Katrien zei

Ben een beginnende museum bezoeker, vraag voor mijn verjaardag in september een museumjaarkaart.
Blijf je leuke museum tips geven, in de buurt van Hoorn?
Daar doe je mij een plezier mee :-D