Totaal aantal pageviews

vrijdag 20 juni 2014

Weerhuisje

Eindelijk, ik heb een weerhuisje.
M'n hele leven of nou ja misschien m'n halve leven verlang ik al naar een weerhuisje. Zo eentje waar bij mooi weer het vrouwtje naar buiten komt en bij slecht weer het mannetje. Zo'n kitscherig geval, want soms houd ik heel erg van kitsch.
Dus toen we vorige week (huh vorige week, was dat echt vorige week?) in Zuid Duitsland,  tegen de Oostenrijkse grens,  dit huisje zagen, heb ik toegeslagen.Net iets leuker dan alle andere weerhuisjes vond ik.
Het hangt nu in onze gang op mijn kitschmuur. Die zal ik later nog wel eens laten zien.
Het is een muur waarop van de meeste vakantielanden iets hangt. Soms is dat een spuuglelijk tegeltje, mooi van lelijkheid. Maar er hangen ook een paar mooie herinneringen en een paar mooie etsjes.
Het geheel ziet er kleurrijk uit. Als het allemaal door het hele huis verspreid zou hangen was het niks, maar zo allemaal bij elkaar ziet het er leuk uit.

Oh en trouwens, de foto maakte ik eerder deze week. Op dit moment is het vrouwtje nog niet buiten, maar wel duidelijk zichtbaar op weg naar buiten.
Ha, mijn weerhuisje. Met dank aan echtgenoot,  die dit natuurlijk verschrikkelijk vindt, maar het toch voor me heeft opgehangen.

11 opmerkingen:

Marga zei

geweldig! Ik heb ook een weerhuisje, uit Polen, meegebracht door mijn ouders in de jaren 70, omdat ik ook al mijn halve leven naar een weerhuisje verlangde! alleen, het werkt niet :(

Bertiebo zei

Hahaha Marga, hoe bestaat het.

KnutzEls zei

Liefde is: haar weerhuisje ophangen ;-) ;-)

Wieneke zei

Ik kan wel janken zo mooi is het :-)

Bertiebo zei

Hahaha Wieneke, ja dat begrijp ik natuurlijk volkomen. Ik jank zelf ook al bijna weer, as we speak!

Stins zei

Hihi, wat een geweldig huisje! Hangt er toevallig een
roze wolk boven ;-)?

Ingrid Orens zei

Hoe schattig !!! Ik ben verliefd op je weerhuisje !!

Onliemie zei

Geweldig een weerhuisje en dan een roos nog wel! Zalige echtgenoot heb jij! Die van mij zie ik dat nog niet ophangen... Jammer wel want ik vind het super! Wil je een beetje op het vrouwtje roepen zodat ze dit weekend naar buiten komt? ;)
Merciekes om volger te worden op mijn blog... zo ontdekte ik ook de jouwe! Welkom!

Chantal zei

Doet me meteen denken aan het Belgische TV programma Tik Tak

Marloeskreatief zei

Vind hem geweldig

Katrien zei

Ja, zo'n huisje hadden wij ook in de gang hangen in de jaren zeventig.
Niet roze natuurlijk :-)
Nu ineens wil ik ook weer een weerhuisje!!
Hoop voor je dat hij het doet, maakt het nog leuker.