Totaal aantal pageviews

dinsdag 22 juli 2014

Stokrozen

In Amsterdam, in de wijk waar mijn dochter woont, zijn er rond de lantaarns stokrozen geplant of gezaaid. Dat ziet er zo leuk uit.
Stokrozen zijn toevallig mijn favorieten,  dus dat maakt het extra leuk.
Iemand ergens daar in Noord,  heeft dat bedacht en ik wou dat die man/vrouw hier ook wat te zeggen had.
Die man/vrouw zou het vast niet goed vinden dat er hier voor onze deur zo'n afschuwelijk plantsoen ligt met een zooi ongeregelde troep - qua beplanting - er in.
Met een boom die veel overlast geeft. Het ziet er allemaal zeer armoedig uit. Daar zijn alle mensen uit ons rijtje het over eens.
Het enige antwoord van meneer gemeente is:  Ik vind het mooi!
Dat niemand van de bewóners het mooi vindt, daar heeft hij geen boodschap aan.
En als ik opmerk dat de door iedereen verafschuwde boom veel licht wegneemt in mijn kamer, zegt hij 'ja, maar u hebt ook een klein raam!'
Volgende week ga ik maar weer eens in actie komen.
En tegelijkertijd, terwijl ik dit schrijf, denk ik:  'mens, waar maak je je druk over. Zoveel ellende in de wereld en jij zit je op te fokken over een plantsoen dat je niet bevalt!'

6 opmerkingen:

Marloeskreatief zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Ingrid Orens zei

Het zou maar erg zijn als mensen zich alleen zouden ergeren aan de "erge dingen". Als niemand zich meer zou bekommeren om de kleinere ergernissen, zou de wereld er nogal afgestompt uitzien !
Dus ik kan je goed begrijpen dat je je opjaagt in de meneer van de plantsoendienst :-) !
Ik zou zeggen, snoei dat boompje eens stiekem goéd bij, en dan zoals Marloes zei, wat zaadjes tegen de grond...

Wieneke zei

We moeten ons juist wel druk blijven maken over dingen waar we zelf iets aan kunnen veranderen. Dus als jij die slechte gemeentemeneer probeert te wijzigen in een goeie gemeentemeneer, dan ben jij uitstekend bezig, Bettie ! :-)

Jolande zei

Ik kan me je frustratie heel goed voorstellen Bettie. Natuurlijk zijn er ergere dingen op de wereld, maar ik ben het met de vorige schrijfsters eens.
Wij hebben geen plantsoen tegenover ons, maar (nu twee) stukken bouwterrein.
Toen het nog van mijn buurman was en niet verkocht, stond er allemaal 'onkruid' te groeien en te bloeien en dat was een heel mooi gezicht.
Nu zijn de stukken verkocht en op het linkerstuk gaan ze voorlopig niet bouwen.
Weer of geen weer zelfs met onweer komt (ik noem hem de dorpsgek) de eigenaar langs om het onkruid te maaien en gif te spuiten.
Elke keer weer gif de grond.
De buurt heeft er al zo vaak wat over gezegd, maar hij trekt zich er niets van aan en blijft vrolijk gif spuiten, dus zoals ik al schreef, ik kan me je frustratie goed voorstellen.
Ga maar vlug een zakje zaad kopen :-)

Chantal zei

Tja, maar alles in perspectief

Anoniem zei

Hoorn wacht in spanning op je aangekondigde actie....(actie-actie-harde actie?). Ik blijf even anoniem..