Totaal aantal pageviews

maandag 4 augustus 2014

Stichting Het Oude Kinderboek

Laatst waren we een dagje naar Zutphen,waar dit Kinderboekenmuseum een ware trekpleister is voor ons allebei.
Voor mij sowieso, oude kinderboeken, tja...
Maar ook voor echtgenoot, want die is op zoek naar Pietje Bell. Een oude uitgave, waar je op de omslag ziet dat Pietje Bell met de boot naar Amerika gaat, en niet met het vliegtuig zoals in latere uitgaven.
Maar goed. Het kinderboekenmuseum konden we niet vinden. Bleek het verplaatst te zijn naar Deventer en gelukkig is dat niet al te ver weg.  Van Zutphen dan hè. Van Hoorn wel natuurlijk.
Deventer is ook een hele leuke stad. Het Kinderboekenmuseum is nu daar in de bibliotheek.
Het is echt leuk om er eens te kijken. Je kunt er oude kinderboeken inzien en ook lenen.  Info: klik
Het museum heeft veel, ze krijgen ook veel en dat wat ze dan dubbel hebben, dat verkopen ze voor een zacht prijsje.
We mochten zelfs op zolder kijken waar de boeken al klaar stonden voor de verkoop op de Deventer boekenmarkt. Die was gisteren, maar die is me te groot. Dan zie ik door de boeken het boek niet meer
Ik had mazzel en vond een paar boeken die ik graag wilde hebben.
En Deventer... daar laat ik een andere keer wat foto's van zien. 

3 opmerkingen:

Ingrid Orens zei

Pietje Bell :-)
Dat doet me even wegmijmeren naar mijn jeugd...
Pietje Bell was wel van voor mijn tijd, maar ik had papa's exemplaren "overgeërfd". Zalige verhaaltjes waren dat !

Anita Willems zei

Wat leuk!
In Winsum zit ook een Kinderboekenmuseum, daar ben ik nog nooit geweest weliswaar, maar krijg er nu wel acuut zin in :-)
Ik ben ook dol op die oude boeken. Vooral wanneer de rug van het boek ook een mooie afbeelding heeft, zoals vaak het geval was bij bijvoorbeeld Pietje Bell.

Chantal zei

Ik wil ooit nog eens naar de Deventer boekenmartk...