Totaal aantal pageviews

woensdag 1 oktober 2014

De 40 leukste steden van de wereld

Ha, dit boek zag ik liggen op de vakantietafel in de bieb. Al weer een tijdje geleden.
En ik dacht eens even kijken.
Ik constateerde meteen dat het eigenlijk geen leuk boek is. Misschien wel handig hoor, er staan praktische zaken in.
Maar dit soort boeken veroudert snel qua beschrijvingen van hotels en restaurants.
Ook staan er heel veel leuke steden niet in. Bijv. Londen niet. Nou ja, hoe is dat nou toch mogelijk?
En New York niet en Berlijn niet.
Trouwens er staat niet één Nederlandse stad in. De schrijvers hadden er toch minstens één kunnen kiezen.
En van de steden die er wél in staan wordt in mijn ogen weinig leuks verteld.
Ik vond Marrakech bijv. een fantastische stad. Dat vinden de schrijvers ook en Marrakech staat er dus in. Er worden van Marrakech drie highlights vermeld. Veel meer is natuurlijk ook niet mogelijk in een boek als dit. Maar ja, dan heb je er dus niet zo veel aan.
Het is wel leuk om te kijken welke van de veertig je hebt bezocht.
Dat zijn er in mijn geval twaalf.
Best veel en oh wat zou ik de andere 28 nog graag bezoeken. Maar ja, dat zit er niet meer in.Achtentwintig, nee dat geloof ik echt niet.
Daar zijn trouwens allerlei redenen voor aan te wijzen. Maar een belangrijke reden is ook dat ik vaak een stad meerdere malen wil bezoeken. Zo waren we nu in Kopenhagen. Ben net terug. Daar was ik al eerder geweest. Ja ik had natuurlijk beter één van de 28 kunnen bezoeken. Maar ja... Kopenhagen is zo leuk! Daarover later meer.

2 opmerkingen:

Jolande zei

Tja, als Londen er niet in staat.....
Kopenhagen vind ik ook een leuke stad en Marrakesh ook.
Nu ben ik in Mostar, erg toeristisch, maar schattig.

Ingrid Orens zei

Beter de steden zelf bezoeken, in plaats van een boek erover te kopen, nietwaar ;-) ? Al 12 van de 40 vind ik al een heel goeie score !