Totaal aantal pageviews

zaterdag 11 oktober 2014

Laatste restje Kopenhagen

Lekker eten en drinken... het kan heel goed in Kopenhagen. Echt heel goed, maar dan moet je wel een dikke portemonnee vol Deense kronen bij je hebben, want het is er verschrikkelijk duur.
Wij hadden een hotel met een werkelijk voortreffelijk ontbijt, dus daar kwamen we de dag aardig mee door.
En verder hebben we veel op straat gegeten. Vooral Polse (met eens streepje door de o). Dat zijn eigenlijk gewoon hotdogs, maar dan lekkerder. De Denen zelf eten ze ook. Er zijn dan ook veel kraampjes, al zijn ze niet altijd allemaal open

Met mosterd of superlekkere ketchup en uitjes en augurkjes, of spekjes er om heen.Mmmmm!
En dan natuurlijk smorrebrod (met door allebei de o's een streepje). Dat is roggebrood met van alles er op. Heel veel keus. Vers en heerlijk.




En dan natuurlijk die ene zaak die al sinds mensenheugenis bestaat, waar we in de rij moesten om een plekje te bemachtigen, maar vervolgens wel zonder opgejaagd te worden uitgebreid konden zitten. Die zaak waar de taart bijna zo duur was als een Nederlandse maaltijd, maar ook wel de calorieën had van een Nederlandse maaltijd. Die zaak: La Glace, aaah...




Zo en nu ben ik echt bijna klaar met Kopenhagen. Ik laat nog even  moois zien uit winkels, want dat is ook smullen.


En ik laat nog zien wat ik meenam uit Kopenhagen. Alles was duur, maar dit niet hoor. Sterker nog: het kostte helemaal niets.
Ik had een keer een heerlijk vruchtensapje gedronken daar (een glas wijn is niet te betalen, dus dat deed ik maar niet). Het flesje vond ik zo leuk dat ik het meenam. Ik zag het voor me met een paar bloemen erin. Later zag ik op een verder leeg terras nog een paar onafgeruimde flesjes. Ik heb gevraagd of ik ze kon kopen, maar de ober keek me aan of ik knettergek geworden was en gaf ze zo  mee.

Dus ziehier: mijn belangrijkste souvenir uit Kopenhagen. 
 Zo en dan moet ik nu dringend eens even gaan uitrusten van dit reisje. Dat het een aanrader is, dát hadden jullie wel begrepen, toch?

6 opmerkingen:

Wieneke zei

Je hebt een hartstikke leuk en interessant verslag gemaakt. Een Libelle journalist had het niet beter kunnen doen.
En de flesjes zijn decoratief. Weet zo'n ober veel? ;-)

Ineke Jonker zei

Hmmm heb zin gekregen in Kopenhagen, een vriendin en ik sparen ervoor. Toen ik 8 was (1971) gingen we voor het eerst naar Denemarken, het softijs en die heerlijke worstenbroodjes daar hebben we het bij mijn ouders nog steeds over.
Echt prachtige flesje, ik had ze ook gevraagd.

debora zei

al die mooie foto's,en al die lekkere dingen die daar op staan!
je doet ons kwijlen voor de computer,knipoog!
groeten debora

Jolande zei

Ik ben verschillende keren in Kopenhagen geweest en herken heel veel in jouw verhalen.
Ik heb echt genoten van je verhalen en zou er haast ook zin in krijgen, maar ik zit nu in Kroatie en daarna staan Venetie en Londen!!! nog op het programma :-)
Je flesjes zijn schattig.

KnutzEls zei

Schattige flesjes, die zou je zo hier kunnen verkopen 😊😊

Onliemie zei

Leuk souvenir die flesjes... jammer wel van de wijn! ;-)
Mooi verslag maakte je... Allen op naar Kopenhagen!