Totaal aantal pageviews

donderdag 9 oktober 2014

Rommelmarkt

Els (klik) stuurde mij deze keer een rommelmarkt gedicht. Echt leuk, zoals het inderdaad af en toe voelt, als je zelf 'zit':

Rommelmarkt  
De mensen kijken niet, ze overschouwen
en varen als een schip voorbij
ik zie ze in gedachten bouwen
aan een toekomst vol verleden tijd  
ik daarentegen wil dat laatste kwijt
en heb het op een tafel uitgespreid 
ik sta het minzaam aan te prijzen
met een glimlach vol gelatenheid 
soms stopt er iemand aan mijn stand
en neemt iets vast of durft te wijzen
ik kijk dan op en knik gedag
vol hoop dat ik verkopen mag  
een euro is nog veel te veel
ik zie het al aan hun gezicht
alsof ik van hun moeder steel
terwijl ik hier mijn ziel verdeel 
ze bieden 50 eurocent
een stuk dat mij zo dierbaar is
wat ik hen bijna huilend zeg
voor 80 cent doe ik het weg  
waarna ik schrijf in dit gedicht:
alweer iets kwijt dat ik niet mis. 
© bert deben 

En eigenlijk drukt hij hieronder ook precies dat gevoel uit:

Je kunt nog steeds meedoen met deze rubriek. Stuur dan jouw rommelmarkt/kringloop foto of verhaal  en ik plaats het volgende week donderdag met een link naar jouw site. 
Mijn adres: klik

6 opmerkingen:

Chantal zei

ik ben geen kringloop/rommeltype

Jolande zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Wieneke zei

Ik moet bij dit gedicht meteen denken aan wat ik een meneer nogal bits hoorde zeggen tegen een mevrouw, die op een rommelmarkt nogal overdreven een van haar dingen stond aan te prijzen.'Waarom houd je het niet zelf als je het zo mooi vindt?'

Bertiebo zei

@ Jolande: wat leuk zo'n mini rommelmarkt!

Bertiebo zei

@ Wieneke: de laatste keer op een rommelmarkt was er een jongetje die enthousiast de spullen stond aan te prijzen. Ik schatte hem een jaar of zes. Voor hem stond een grote doos met spullen die hij volgens zijn moeder bij nader inzien toch nog niet kwijt wilde..

Anoniem zei

Rommelmarkten, tweedehandswinkels, kringloopwinkels, kofferbakmarkten...ben er eigenlijk aan verslaafd, zal wel een stukje schrijven (plus foto) weet niet of het lukt voor donderdag...Mien
Ken jij Emmaus, Oude veiling, hebben ook veel boeken??