Totaal aantal pageviews

donderdag 20 november 2014

Rommelmarkt in Parijs

Toch nog even een beeld van de rommelmarkt in Parijs (Rue de Flandres).
Het was zoals ik al zei niet heel veel anders, maar toch wel een petit peu. In ieder geval was het leuk.
Ik kreeg ook nog op m'n donder van een Franse verkoper toen ik een foto van die George Bakerplaat wilde maken. Hij vond dat ik het eerst had moeten vragen.
En hij ging helemaal voordoen hoe ik dat dan zou moeten vragen in het Frans. Monsieur? Est-ce que? Je peux prendre un photo? Dit zinnetje langzaam en in drie stukken uitgesproken en verwachtend dat ik dat na zou zeggen.
Wat ik deed, maar dan heel erg fout en alsof ik er niets van begreep. Ja zeg, het was toevallig wel onze George Baker!
Heb jij een rommelmarktfoto of een verhaal dat je met ons wil delen? Mail me en ik plaats jouw bijdrage volgende week donderdag, met een link naar jouw blog. Hier is mijn adres: klik




2 opmerkingen:

Ingrid Orens zei

Dat meen je niet...
Eerst ziek. Dan die toestand in de metro. En dan kom je hét typevoorbeeld van de franse chauvinist tegen, die neerkijkt op toeristen ?!? Maar meisje toch...
Heb je nog wel zin om ooit terug te gaan naar Parijs ?

Katrien zei

Nee :-) ik lees net in een eerder bericht dat dit de laatste keer is geweest :-)
Gelijk heb je.