Totaal aantal pageviews

zaterdag 1 november 2014

Voor ik ga slapen

Een boek waarvan de titel niet op de voorkant staat, de naam van de schrijver evenmin, dat is wel tamelijk bijzonder lijkt me. Dus vandaar dat ik de rug maar laat zien.
Wat er dan wel op staat? Nou, dat oog dus! En 'Een absolute aanrader' ***** VN's Detective & Thrillergids, Topdebuut van hoog niveau -de Volkskrant.

Het verhaal:
Christine heeft vijfentwintig jaar geleden een ongeluk gehad, met als gevolg dat haar geheugen iedere nacht opnieuw wordt gewist. Dat betekent dus dat ze iedere morgen wakker wordt in een vreemd bed, naast een man die ze niet kent en vijfentwintig jaar jonger. 
Ben, haar man, moet iedere dag beginnen met uit te leggen hoe het zit. 
Op advies van haar dokter gaat Christine een dagboek bijhouden. Die dokter belt haar dan iedere dag op om haar aan het dagboek te herinneren en haar te vertellen waar het dagboek is.  Dan komt Christine er langzamerhand achter dat er toch wel veel onduidelijkheden zijn en dat Ben haar niet de hele waarheid vertelt. En Adam, hun zoon en haar vriendin Claire? Hoe zit het daarmee?

Ik vond het een spannend boek. Het las lekker vlot. Ik deed er één avond en een deel van de nacht over, want uit moest het. Ik moest weten hoe het af zou lopen.  En dat eind zag ik niet aankomen!
De schrijver debuteerde met dit boek, nadat hij een cursus romanschrijven had gevolgd. Dat moet wel een behoorlijk goede cursus zijn geweest!

2 opmerkingen:

KnutzEls zei

Waar kun je je inschrijven voor die cursus? Lijkt mij wel wat 😊😊😊

Unknown zei

Die gaat op mijn lijstje. BOVENAAN!!!