Totaal aantal pageviews

maandag 22 december 2014

Agenda

Joehoe, ik heb een nieuwe agenda. En ik ben er zo blij mee dat ik hem hier laat zien.

Kenners zullen meteen zien dat dit een 'Plintblad' is.
Plint combineert gedichten met werk van illustratoren en beeldend kunstenaars. Dat doen ze op kalenders, op kussenslopen, op servetten, op posters en op nog veel meer. Ik vind het vaak erg mooi wat ze maken.
Dit gedicht is van Simon Benson. 
Deze agenda deden ze nu al in de uitverkoop. Hij kostte 9, 95. Echt een koopje als je bedenkt dat je voor die prijs 52 combinaties krijgt, iedere week één.
Het is niet een agenda die je in je tas meeneemt. Daar is-ie wat te groot voor. Wij hebben hem in de keuken liggen of staan en mijn man en ik schrijven er allebei onze afspraken in. Als op een kalender. Er  is ruimte genoeg voor.

Het gedicht hier vlak boven hoort bij de laatste week van volgend jaar. Het gedicht is van Jules Deelder en de illustratie van Klaas Gubbels.
Bij het alvast even doorkijken, zag ik bekende gedichten, maar ook een heleboel onbekende.
Eigenlijk wil ik ze wel allemaal even laten zien.
Zoals zo vaak, dat gaat niet. Dus ik kies er nog één.
Dit gedicht is van Linda Vogelesang en de illustratie (beeld noemen ze dat bij Plint) van Nikki Smits.

En het allerfijnste is dat ik er deze week al in mag beginnen.


Ps. Ik ben bang dat die 9,95 een tijdelijke actie was. Op Facebook. Moest je ze wel even liken. Overigens als je er van Plint houdt is het wel de moeite waard om alsnog te liken, want ze doen aan vriendjespolitiek, zeggen ze zelf. Sorry dat ik het niet eerder meldde. Meer Plint: klik

5 opmerkingen:

Jolande zei

Altijd fijn om een agenda te hebben die je mooi vind.
Ik heb al jaren de kattenagenda van Francien en die ligt met de getekende pagina's naar boven onder het glazen blad van mijn werktafel, kan ik er elke dag naar kijken.

Mirjam zei

Wat een ontzettend leuke agrnda zeg... Je blijft er in lezen...
Maar die van mij moet toch echt in mijn tas passen hoor..
Ik wens je een heel fijne dag,
Liefs,
Mirjam

Ingrid Orens zei

Ik had er nog nooit van gehoord, Plintblad. Maar wat is-ie leuk !
En wat een leuk gedichtje voor de juf ;-)...

Tartelette Maison zei

Oh een leuke agenda. Ik heb een raamgedicht van Plint hangen en daar ben ik ook heel blij mee.

Chantal zei

ik gebruik al jaren geen papieren agenda meer