Totaal aantal pageviews

zondag 4 januari 2015

Boodschappen

Het blijft me fascineren, andermans boodschappenbriefje.
Mijn fantasie treedt in werking en ik zie de mensen voor me. Naar alle waarschijnlijkheid klopt er niets van dat fantasiebeeld, maar het houdt me even bezig.
Twee pits electra, daar begint het al mee. Waarom? Zouden ze zoveel eters krijgen dat er twee pitjes extra aangeschaft moeten worden?
En dan eten voor twee dagen. Oh nee, bij nader inzien toch maar voor één dag.
Heeft zij gezegd: 'wat er gebeurt gebeurt er, maar de tweede dag ga ik niet meer koken. We gaan uit eten en daarmee uit'.
Of heeft hij gezegd: 'je hebt je al zo ingespannen schat, wat vind je er van als  we lekker met z'n tweetjes uit eten gaan, de tweede dag?'
Ja toen waren die krieltjes niet meer nodig natuurlijk.
En wie deed de boodschappen? Niet degene die het lijstje maakte. Want die wéét dat krieltjes aardappels zijn en hoeft dat er dus niet bij te schrijven.
Wat te denken van wijn de la kangaroe? Is dat een familiegrapje voor een Australisch wijntje, of staat er iets heel anders misschien?
Er wordt  wordfeud gespeeld in deze familie, dat zegt ook weer wat over de types. Hoewel niet veel, want half Nederland speelt het.

Enfin, de plaats waar ik het briefje fotografeerde zou misschien ook nog wat kunnen vertellen. Dat was op straat in Haarlem voor een schoenenzaak.
Dan was het een vrouw die de boodschappen deed, want er worden in die zaak geen herenschoenen verkocht. Een supermarkt of wijnhandel was er niet in de buurt.
Dat zij dan dus gedacht heeft, de groeten met de mandarijnen en de avocado's, er is uitverkoop in de schoenwinkel, dus first things first.
We zullen het niet weten.
Maar raden is leuk. Ik zou misschien best een goede detective zijn geweest!

9 opmerkingen:

Jolande zei

Hahaha, ik zou wel eens willen weten wat je ervan zou maken als je ons boodschappenlijstje zou vinden, maar dat zal nooit gebeuren want die van ons komen het huis niet meer uit :-)

Chantal zei

leuk wat je er van weet te maken

Onliemie zei

Haha wat een gek boodschappenlijstje ... jij hebt er je Poirot"-talenten mooi op kunnen botvieren! Geweldig! Volgens mij zou jij carrière maken bij de recherche! :-))

Mirjam zei

Oh wat een leuk verhaaltje heb je hier gemaakt van een simpel boodschappenbriefje.. ik zorg voortaan iets beter voor die briefjes, laat ze maar niet meer slingeren, want je weet maar nooit, aan de hand van zo'n briefje kan met je helemaal doorgronden...
Ik vond het super leuk.
Liefs,
Mirjam

KnutzEls zei

Haha, hopelijk leest degene van het briefje dit ook. Het is bijna het begin van een roman.

Ingrid Orens zei

Hihi Bettie, jouw fantasie is geld waard !!!

Marloeskreatief zei

Ja een speurneus ben je ......alhoewel zijn de sleutels er al weer !!!!ha ha

Bertiebo zei

Nee de sleutels zijn er niet! Maar ik heb wel nette kasten!

Tartelette Maison zei

Hahaha wat heb jij een fantasie!