Totaal aantal pageviews

donderdag 8 januari 2015

Donderdag, rommelmarkt

Door de feestdagen was ik even niet zo in de rommelmarktmodus.
Maar nu het nieuwe jaar begonnen is ga ik er gewoon weer mee door.
Hier de eerste rommelmarktfoto van dit jaar.
Barbies dus. 
Ha, ik noem Ken voor het gemak ook maar even Barbie. Trouwens ik weet niet eens zeker of dit wel Ken is.
Ken ken ik eigenlijk nauwelijks.
Barbie bestaat sinds 1959. In Amerika natuurlijk. Niet hier.
Toen Barbie in Nederland kwam, een pop voor teenagers, was ik er al te oud voor en niet geïnteresseerd. De bedoeling was geloof ik een beetje dat teenagers zelf kleertjes zouden maken voor hun pop. Tja, dat was in mijn geval natuurlijk  niet aan de orde.
Later veranderde dat en speelden kléine meisjes met hun Barbies, Kens en wat er allemaal nog bij kwam, qua huizen, auto's, enz. enz.
Ik vond er niet veel aan. Ook mijn dochter bleek geen echt Barbiemeisje. Ze erfde er een paar van vriendin M. en die heeft ze nog steeds. Maar om nou te zeggen dat er fanatiek mee gespeeld is: nee.
Maar ze liggen klaar voor Anna hoor. Die heeft op poppengebied voorlopig alleen belangstelling voor Koosje, maar je weet het nooit.
En toch kijk ik sinds kort op rommelmarkten uitgebreid naar Barbies. Dat komt doordat ik zeven dwergen kocht en daar hoort een Sneeuwwitjepop bij. Met zwart haar en een jurk met geel en blauw. Kijk en die wil ik graag vinden. Gaat lukken hoor. Geen haast.


7 opmerkingen:

Chantal zei

Aaah Barbie en Ken. Ik heb wel een barbie gehad (en een Cindy_ maar nooit een Ken

Mirjam zei

Barbie is in het zelfde jaar geboren als ik, en ik kreeg mijn eerste Barbie toen ik een jaar of 8 was (als ik het me goed herinner...) en ja, ik heb er wel wat kleertjes voor gemaakt... Een echt Barbie-meisje was is niet hoor, maar zo nu en dan speelde ik er wel mee. Mijn oudste dochter heeft ook haar deel aan Barbies en Kens gehad, maar ook niet echt heel erg fanatiek geweest. En jongste dochter keek me aan en vroeg of er ook een voetballende Barbie bestond. Ze heeft ze eigenlijk niet aangekeken, maar ging op ukkies-voetbal... Verschil moet er zijn...
Ik wens je een heel fijne avond,
Liefs,
Mirjam

Ingrid Orens zei

Ik behoorde tot de barbie-spelende generatie, maar tot groot afgrijzen van mijn mama bleven de barbies onaangeroerd, en zat ik met lego en speelgoedautootjes te spelen ;-)))
Tsja.
Zoals Mirjam al schreef, verschil moet er zijn :-)

Marloeskreatief zei

Ha ha ,die barbie /sneeuwitje ,wat een leuk idee ,nee ik was meer een skipper meisje ,heb alles nog staat bij mijn dochter ,maar ja met twee kleinzoons zal het wel in de kast blijven ......helemaal niet erg hoor .

Tartelette Maison zei

Hier wordt veel met Barbies gespeeld. Poppen die nog van mij en dochter waren zijn nu in handen van de kleindochters. Kleertjes koop ik in de kringwinkel. Succes nog met Barbiespotten!

Susan van der Zwaag - Sondeyker zei

Oh ja jaren lang veel met Barbies gespeeld en mijn dochter ook. Die vond het super dat ik nog Barbies had, maar ik had eigenlijk meer Daisies en ik had ook een hele familie. Ken heb ik zelf nooit gehad, maar mijn dochter wel. Nu staan er 3 grote dozen met Barbie spullen op zolder...mmm mijn dochter is het huis uit en heeft in hun flatje geen plek, maar wegdoen wil ze ze natuurlijk ook niet. Dus maar duimen dat ze over een aantal jaar verhuizen naar een huisje met plek voor haar barbies want op de rommelmarkt leveren ze geen drol op ;) hihi.
Succes met de zoektocht naar sneeuwwitje!

Mien zei

Nou ja,ik heb dus een sneeuwwitjebarbie, gekocht op de vrijmarkt in Blokker op Koninginnedag voor de kleindochters. En...ik vind er eigenlijk niets aan, aan die barbies, de meisjes kleden de barbies uit en AANKLEDEN lukt niet, mag ik weer vol ongeduld aan het prullen...(weet niet of ik de sneeuwwitjebarbie voor je kan verdonkeremanen, maar zal voor je uitkijken).