Totaal aantal pageviews

zondag 25 januari 2015

Eenhoorn

Toen ik dit schilderij zag, met een prachtige eenhoorn er op, dacht ik: laat ik eens wat eenhoorns laten zien. Ik woon tenslotte in Hoorn en de eenhoorn is een symbool van mijn stad. Er zijn er hier heel wat te vinden.
Overigens is dit een stukje van een schilderij getiteld Orpheus en de dieren, van Paulus Potter. Het schilderij hangt in het Rijksmuseum en daar maakte ik de foto.
Een zwak voor eenhoorns heb ik al sinds ik als kind  het boek 'Het witte paardje' las. Van Elisabeth Goudge. Het is jarenlang mijn lievelingsboek geweest. Echt heel lang. Een prachtig sprookjesachtig verhaal. Waarin een hoofdrol is weggelegd voor een eenhoorn: het witte paardje.
Ik heb meerdere keren gelezen dat dit boek ook het lievelingsboek was van J. K. Rowling en zij heeft in Harry Potter ook een eenhoorn opgevoerd.
Dus binnenkort meer over eenhoorns. Dit was een beginnetje.

Geen opmerkingen: