Totaal aantal pageviews

maandag 26 januari 2015

Het Witte Paardje

Dit is het boek waar ik als kind zo van hield.
En nog steeds.
Want nu ik het weer tevoorschijn haalde, ging ik er natuurlijk ook weer stukjes in lezen. Heerlijk boek. Spannend, sprookjesachtig en romantisch.
Het gaat over de dertienjarige Maria Merryweather. Zij gaat met haar gouvernante juffrouw Heliotroop wonen op Moonacre, het landgoed van haar familie.
Maria wordt er omringd door bijzondere dieren, een slimme haas, een kat, een hond die eigenlijk een leeuw is en het kleine zilverachtig witte paardje, de eenhoorn. Een vreemde kok, een maanprinses.
Er is veel aan de hand op Moonacre, ook zaken die met Maria zelf te maken hebben. En samen met haar vriendje  Robin, die ze als kind in London al kende,  lost Maria langzamerhand de problemen op, evenals de bedreiging van de zwarte mannen uit het woud. 

Het boek verscheen voor het eerst in 1946.
Ik heb er al eerder over geschreven, maar dat was op mijn oude blog en aangezien dat verdwenen is, doe ik het gewoon nog een keer.

1 opmerking:

Anita Willems zei

Weer een top tip van jou!