Totaal aantal pageviews

donderdag 15 januari 2015

Sarie (Donderdag, rommelmarkt)

Dit is Sarie. Al mijn negerpoppen heten Sarie, niks aan te doen.
Sarie kocht ik een poosje geleden in de IJhallen. Haar verkoopster kon er maar moeilijk afstand van doen. 'Mag ik haar nog even vasthouden?' vroeg ze. En dat mocht natuurlijk, maar ik vond het wel raar. 'Doe d'r dan niet weg' dacht ik. 'Je kunt zelfs op dit moment nog zeggen dat de koop bij nader inzien niet door gaat'.
Maar dat deed ze niet en zo is Sarie opgenomen in ons huis. Als gezelschap voor Koosje. Ze is ongeveer even groot als Koosje en dus zijn er voorlopig kleertjes genoeg

'Sajie' zegt Anna en ik doe al het mogelijke om haar dat te horen uitspreken. Zo schattig. 'Sajie'.
Anna is een echt poppenkind. Ze kijkt niet meer om naar de koffer met ander speelgoed, alleen Koosje en nou vooruit Sajie ook een beetje, zijn interessant.
Ze moeten luiers om. Anna trekt de broek uit en haalt haar lieve neusje op met een geluid van afschuw. 'Ieehw, Koosje poept!' Ze worden in bed gedumpt, er weer wreed uitgerukt, moeten andere kleren aan en weer uit en zo gaat het door.
Daar kan je nou echt uren naar kijken, zo'n meisje dat zo heerlijk aan het spelen is.
En Sajie en Koosje vinden alles prima, dat scheelt!




6 opmerkingen:

Mirjam zei

Dat moet echt een heerlijk gezicht zijn, die kleine Anna die zo heerlijk met Koosje en Sajie aan het spelen is... De verhalen die uit hun onschuldige fantasie ontspringen is niet te stuiten... zo prachtig.
Dat je hier nog maar heel erg lang van mag blijven genieten Bettie...
Ik wens je een heerlijke dag vandaag,
Liefs,
Mirjam

Jolande zei

Ik geloof graag dat je daar uren naar kunt kijken, lijkt me ook enig om te zien.
De pop vind ik ook heel leuk.

Marga zei

Is Sarie van: Sarie Marijs? :)

Onliemie zei

Oei "negerpoppen"? Mogen jullie dat nog wel zeggen daar in het Noorden? ;-) Grappig hé zo'n kleine meisjes en hun poppengeweld... ik moest wel lachen om jouw " dat scheelt" ! :-)
Mooie pop trouwens!

Tartelette Maison zei

Onze tweejarige kleindochter zit ook in haar popjesperiode. Zo lief als ze er mee bezig zijn hé.

Katrien zei

Haha poppengeweld, ik zie het tafereel zo voor mij. Ja wel een beetje vreemd als de verkoopster het popje nog even vast wil houden.