Totaal aantal pageviews

donderdag 22 januari 2015

Vermeer van Paymobil

Dit vind ik zo leuk. Het Melkmeisje van Vermeer. Maar dan van Paymobil. Ik vond het in de Museumwinkel van het Rijksmuseum.
Museumwinkels... ik houd er van.
De plaat waar ik het setje even opgezet heb, komt van een oude kalender en toen zag ik weer precies wat een prachtig schilderij het is. Het is gedateerd tussen 1658 en 1660.
Wat zou die Vermeer opkijken als hij nu terug kwam en dit zag. Hij zou natuurlijk sowieso opkijken in de huidige wereld. Maar behalve dat schilderen toen een vak was, moet hij toch een creatieve geest zijn geweest en had hij het gewoon leuk gevonden.
Voor Playmobil zijn de mogelijkheden intussen legio natuurlijk. De Nachtwacht van Playmobil bijv. Of zo'n winterschilderij met al die schaatsen en sleden, van Avercamp?




5 opmerkingen:

Katrien zei

Goh wat bijzonder dat playmobile dit maakt. En wat fijn dat je een kleindochter hebt :-) kan je een hele serie gaan aanschaffen.

Marloeskreatief zei

He wat leuk zeg

Ineke Jonker zei

Ik vind het zoooo leuk, het staat al sinds sinterklaas op mijn verlanglijstje. Dat neem ik dan mee in mijn inval-kleuter-juf-koffer.En ook een afbeelding van het schilderij, en dan verzin ik daar samen met de kleuters weer een verhaaltje bij.

Mirjam zei

Hoi Bettie,
Wat grappig dat je dat zo kunt kopen, dat had ik nog nooit gezien... de oude meester in een heel nieuw kinderjasje... super!
Ik wens je een heerlijke avond,
Liefs,
Mirjam

Hanneke zei

Dit had ik al eens gezien, ik weet niet waar, want in het Rijksmuseum ben ik nooit geweest. Het is wel de bedoeling daar nog eens te komen. Ik dacht niet ooit nog Playmobil te kopen, daar zijn onze kleinzoons inmiddels te groot voor. Maar met een nieuw kleinkind hebben we nu weer alle kansen. Dit is leuk!