Totaal aantal pageviews

zaterdag 24 januari 2015

Zusjesland

Op de achterkant van dit boek, staan behalve een korte inhoud en een heel klein stukje over de schrijfster een paar aanbevelingen. Zoals bijv.: Lezers zullen het idee hebben dat de auteur hun donkerste geheimen doorziet en dat zij hun die vergeeft - USA Today
Dit is er dan niet eentje waardoor ik meteen denk: lezen dat boek!
Maar er staat ook: Ik was zo gelukkig met weer een nieuw boek van mijn lievelingsschrijfster, en las het veel te snel uit - Aaf Brandt Corstius
Kijk, ik vind Aaf B. C. leuk en wat ze hier zegt kan ik helemaal meevoelen. Dat je het jammer vindt dat je het boek uit hebt, dat je wilde dat het nog heel lang zou duren.
Dat dus én een aanbeveling van mijn eigen dochter: Zusjesland werd het.
Het verhaal: Kate en haar tweelingzusje Violet zijn paranormaal begaafd. Violet laat die begaafdheid toe en maakt er gebruik van; Kate wil er eigenlijk niets mee te maken hebben. 
Kate is getrouwd en heeft twee jonge kinderen. Als lezer beleef je het dagelijks leven van haar gezin mee, maar Kate kijkt ook steeds terug op haar jeugd, waardoor je het opgroeien van de zusjes meemaakt. De ziekelijke, ongelukkige moeder. De vader die niet erg betrokken lijkt, de studies, de vrienden. En dan doet Violet een voorspelling die nogal wat opschudding veroorzaakt.
Ik heb het boek achter elkaar uitgelezen (460 blz.) en straks ga ik lekker naar de bieb om te kijken of er nog meer Curtis Sittenfield is.

3 opmerkingen:

Mirjam zei

Wat heerlijk hè, om je zo te kunnen verliezen in een mooi boek....
Fijn weekend,
Liefs, Mirjam

Onliemie zei

Deze komt ook op mijn lijstje! Je maakte me zo nieuwsgierig!!!!
Fijn weekend!

nadia zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.