Totaal aantal pageviews

donderdag 19 februari 2015

Monniken

In een van de vorige Sri Lanka blogjes schreef ik dat naast de tuktuks en de vrouwen in sari, de monniken het straatbeeld bepalen.
Een monnik in een tuktuk doet dat dan natuurlijk dubbel:

Overigens zijn niet alle monniken in oranje gekleed. Sommigen zijn in het bruin. Misschien komt deze monnik wel uit een ander land.

En zelfs in een landschappelijk al prachtig gebied bieden ze kleur:

Ook met een beetje rood. Misschien ook wel een kwestie van rangen en standen. Ik weet het niet.
Maar ik weet wel dat de oranje monniken voor mij het mooist waren. Tja alsof het daarover gaat..




De leerlingen wilden erg graag op de foto!  In hun oranje lap, want meer is het niet:




Ik las dat er speciale kleuring wordt gebruikt, die alleen bij kloosters kan worden gedaan.
Ik las ook dat oranje gedragen wordt omdat dat de kleur van de opgaande zon is, de verlichting, het geestelijk ontwaken.


Tja en ook een monnikenwas moet worden gedaan natuurlijk...

2 opmerkingen:

Ingrid Orens zei

Ik vind ze fascinerend ! En zeker als je ze zo in het straatbeeld ziet lopen... Doet heel exotisch aan, het is iets wat wij hier echt nooit zien...

Marloeskreatief zei

Ik vind je verhalen en foto s prachtig net of ik zelf meereis, want ja verder zal het niet komen ,heb helemaal geen reis bloed in me maar geniet van dit verslag