Totaal aantal pageviews

zaterdag 28 februari 2015

Nachtwacht. Van Playmobil


Vorige maand liet ik hier een setje Playmobil zien. Hier, klik   Het Melkmeisje van Vermeer.
Ik schreef erbij dat er nu voor Playmobil natuurlijk heel veel mogelijkheden zijn. De Nachtwacht dacht ik,  of de wintertaferelen van Avercamp.
Nou kortgeleden was ik heel even in het Rijksmuseum en jawel hoor, de eerste Nachtwachtfiguurtjes waren er. Ik heb gewoon een voorspellende geest.
Dus ik reken op Avercamp de volgende keer. Maar voorlopig ben ik blij met deze figuurtjes.


4 opmerkingen:

Mirjam zei

Ze zijn echt superleuk hoor...!
Fijn weekend,
Liefs,
Mirjam

Mirjam zei

Hoi Bettie,
De Zeeuwse Deken is een initiatief van "Zeeuwse Visserstruien", kijk maar eens op http://zeeuwsevisserstruien.blogspot.nl/
Daar vind je alles wat er over te lezen valt. De deken was een onderdeel van de tentoonstelling "Truien bij de Vleet". In Arnemuiden in oktober van het afgelopen jaar. Heel veel mensen wilden de deken ook wel breien en zo is het idee ontstaan om met z'n allen die deken te gaan breien. Vijf maanden lang krijgen we via email patroontjes toegestuurd, tegen een geringe betaling van €5,00.
In totaal zijn het 25 patroontjes.
Maar eerst moet ik mijn vest afmaken en daarna ga ik pas echt aan de slag met de patroontjes...
Fijn weekend,
Liefs,
Mirjam

Bertiebo zei

Dank voor de info, Mirjam! Lijkt me een prachtige deken.

Iris Flavia zei

Love local stuff!