Totaal aantal pageviews

zondag 29 maart 2015

Wild

Een mooie film met Reese Witherspoon in de hoofdrol en een kleine rol voor de Nederlander Michiel Huisman.
Cheryl Strayed is de hoofdpersoon.
Zij was heroïneverslaafd en leefde ook verder nogal wild. Maar dan gooit ze het roer om en besluit in haar dooie eentje de Pacific Crest Trail te gaan lopen, meer dan 1600 km!!
Onderweg ziet zij (en zien wij dus ook) steeds beelden uit het verleden.
Zo wordt duidelijk hoe het zo is gekomen.
Het is een ontzettende zware tocht. Met mooie en moeilijke momenten.
Ook letterlijk zwaar trouwens. Een mooie scene is als Cheryl probeert haar rugzak op te tillen.
En de openingsscene vond ik spectaculair.
Ik vind het wel een aanrader, deze film. Scheurtje vijf.
De film is gebaseerd op het gelijknamige boek van Cheryl Strayed. Ik weet niet of ik het boek nog wel wil lezen. Dezelfde twijfel die toeslaat als ik eerst een boek lees en dan niet weet of ik de film wel wil zien.

2 opmerkingen:

Jeanne zei

Staat op de planning!

karinschrama@blogspot.nl zei

k las eerst het boek en zag toen de film. Ik hield m'n hart vast, want ik vond het boek prachtig. Maar ze hadden het heel mooi gedaan, de verfilming!