Totaal aantal pageviews

dinsdag 7 juli 2015

Hoge nood!

'Hoge nood' is het thema bij Stuur een Foto, deze week. Nu heb ik een kleine toiletafwijking. Ik fotografeer namelijk bij een toiletbezoek vaak het bordje dat aangeeft of het voor heren of dames is. Waarom weet ik ook niet hoor. Ik heb geen toiletobsessie. Maar die bordjes of borden zijn vaak mooi ontworpen en soms grappig.
Enfin, het bordje dat het best past bij het thema, het bordje dat het begrip 'hoge nood' vrij aardig weergeeft, is dit bordje:

Maar ik heb nog veel meer leukerds. Wat denk je van deze? Wat nou precies de bedoeling is? Het was in Venetië. En ik kan daar heel lang over nadenken.

De volgende twee bordjes fotografeerde ik de laatste keer  in Londen. Ik had ze nog niet eerder gezien en vond het wel een teken van emancipatie. En nu ik er over nadenk, dat woord hoor ik niet mee zo vaak. Zou de emancipatie voltooid zijn of zo?

En deze is ook fijn. Vooral als de nood echt hoog is en je hebt alleen maar op de tekening gelet: geen toilet. Thank you!


Soms is het mooi. Zoals deze deuren in Gouda, in het museum


Of grappig. zoals deze deuren


 in Haarlem.

En zo kan ik nog heel lang door gaan, want ik heb echt een grote voorraad foto's.
Verhalen zou ik ook kunnen vertellen. Over het duotoilet in St Petersburg.
Of over de toiletten in Beijing. Prachtig schoon en openbaar waren die. Gaten in de grond, gescheiden door muurtjes van 25 cm. Daar zaten vijf vrouwen gezellig gehurkt te kletsen en eentje las de krant. Voor mij zat er op dat moment echt echt niks anders op dan me te plaatsen op het zesde toilet. Alle gesprekken vielen meteen stil. Het was niet leuk. Maar och, de opluchting daarna vergoedde alles.
Ik zou er over kunnen vertellen, maar ik doe het niet. Zo is het wel weer genoeg!

8 opmerkingen:

Marthy zei

Leuk! Terwijl ik een groot fotoarchief heb kon ik geen een foto vinden voor het thema 'hoge nood'. Jij let toch beter op bij hoge nood.

Els04 zei

Oh, zo tof!!! Fijne opwijking :)

Pippa's Hus zei

Heerlijk zo iets, foto's maken van w.c bordjes. En dan zomaar ineens komen ze van pas en kunnen wij er van meegenieten! Super! XX Esther

Jeanne zei

Wat leuk!

Mirjam zei

Die bovenste is heel erg leuk, maar ook de anderen zijn super. Je ziet inderdaad soms de leukste bordjes hangen... Misschien ook maar eens een paar vastleggen...?
Fijne dag,
Liefs,
Mirjam

Wieneke zei

Whahaha, de gesprekken vielen stil....... was het zo erg, Bettie? :-)

Ingrid Orens zei

Daar zitten er goeie tussen !!
Heb zo ooit in een restaurant op de deuren van resp. mannen- en vrouwen toilet een banaan en een pruim zien hangen. Ik was daar met een bende vriendinnen (ken je dat, zo'n bende kakelende kippen ?). Hilariteit alom, en het gespreksonderwerp van de avond :-))) !

Zaanse Zolder zei

wauw zo leuk! een beetje gek ook wel maar totaal ongevaarlijk.